Motowizja została patronem medialnym Pucharu Polski Pit Bike SM. W sezonie 2019 na antenie pojawią się relacje ze wszystkich rund, w których ścigają się zawodnicy od ósmego roku życia. Zmagania młodych motocyklistów widzowie oglądać będą już od 13. kwietnia.
Jak przekonują promotorzy tej dyscypliny, jej pojawienie się w Polsce to prawdziwa rewolucja.
– Minimotocykle pit bike dają przede wszystkim szansę na rozpoczęcie kariery w motosporcie w młodym wieku. Jest to dyscyplina niskobudżetowa, dostępna, bezpieczna – mówi Łukasz Pawlikowski, MX Otopit Toruń. – Zawodnicy ścigają się od ósmego roku życia, ale u ich boku możemy zobaczyć gwiazdy wyścigów motocyklowych – Marka Szkopka aktualnego mistrza Polski w klasie Superbike, zawodnika mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych FIM EWC, czy Monikę Jaworską, m.in. zwyciężczynię Pucharu Kobiet we Włoszech. Zawodowcy pit bike traktują jako uzupełnienie swoich treningów, a zarazem swoim doświadczeniem dzielą się z młodymi adeptami dwóch kółek.
Zawodnicy pit bike ścigają się na torach asfaltowych na terenie całego kraju. W zależności od wieku
i pojemności motocykla podzieleni są na sześć klas zawodniczych. Najmłodsi rywalizacją w ramach Stock 90, potem mamy Stock 125, Stock 150, Stock 150 Junior, klasa kobiet Pit Ladies i najmocniejsza w stawce Super Pit. Mimo mniejszych motocykli, emocji na torze nie brakuje, a całe przedsięwzięcie jest bardzo widowiskowe.
Czekałem na dzień, kiedy w motosporcie motocyklowym pojawi się coś nowego, świeżego. I oto pojawiają się pit bike’i. Wielkie talenty w tak młodym wieku oraz gwiazdy wyścigów motocyklowych, które rywalizują z nimi ramię w ramię to piękny widok – mówi Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji. – A my z wielką przyjemnością emocje z toru przeniesiemy na ekrany TV. Mam nadzieję, że będą to historyczne momenty i będzie dane nam oglądać początki wielu wielkich karier, które będziemy niebawem śledzić na arenie mistrzostw świata. Może dzięki nowej dyscyplinie doczekamy się Polaka w MotoGP? Trzymam kciuki, by tak było.
Widzowie Motowizji oraz Player.pl będą mogli śledzić cały sezon zmagań zawodników pit bike. Na antenie pojawią się relacje z każdej rundy oraz materiały uzupełniające. Start zmagań już 13. kwietnia na Awix Racing Arenie w Toruniu, podczas rundy rozgrzewkowej. Właściwe zmagania rozpoczną się 4. maja w Koszalinie.
Puchar Polski Pit Bike SM
13 kwietnia 2019 Pitbike.pl pierwsze starcie na asfalcie
4 maja Koszalin, I runda
8 czerwca Toruń, II runda
6 lipca Radom, III runda
31 sierpnia Bydgoszcz, IV runda
6 października Stary Kisielin, V runda
Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje Ci pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami. Stacja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, Piotr Zelt z programem Na Osi prezentującym ciężką motoryzację, Auto na wybiegu – program, w którym moda łączy się z motoryzacją czy Auto portret Ostrego – nowy format Aleksandra Ostrowskiego) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest również Aleksander ‘Ostry’ Ostrowski). Nowe programy jak Motowizja Sport PL i Baja Raport dostarczą widzom aktualnych relacji o polskim motosporcie. Motowizja to także wielkie sportowe emocje: jedyne w polskiej telewizji transmisje z wyścigów serii Monster Energy NASCAR Cup Series, ADAC GT Masters, ADAC TCR Germany, Porsche Carrera Cup Germany, Euroformula Open – komentowane m.in. przez Michała Budziaka i Szymona Tworza, a także relacje z wyścigów Formuły E, Ferrari Challenge Europe,FIA ERC, FIA WTCR, FIM EWC, IOM TT.
Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na platformie nc+ na pozycji 124,
w Orange TV – pozycja 128 oraz 136, w sieciach kablowych: UPC – pozycja 516 oraz 572, w Vectra – pozycja 215,
w Multimedia Polska – kanał 127, w TOYA na kanale 32, w Netii na kanale 81 oraz w Inea na kanale 532 jak również w ofercie PLAY NOW w pakiecie Ekstra i Sport oraz w player.pl – pakiet Moto, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, SGT, WP Pilot. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.
www.motowizja.pl
www.facebook.com/motowizja
Kontakt dla mediów:
Aleksandra Karwacka – tel. +48 669 507 492, e-mail: a.karwacka@agencjafaceit.pl