2. Liga Żużlowa ponownie na wyłączność w Motowizji

2. Liga Żużlowa ponownie na wyłączność w Motowizji

Rozgrywki 2. Ligi Żużlowej będzie można śledzić na antenie Motowizji na wyłączność już drugi rok z rzędu! Pierwszy mecz planowany jest na sobotę 17 kwietnia. 

Sezon 2020 był wyjątkowy dla kibiców żużla w Polsce. Po raz pierwszy w historii wszystkie mecze 2. Ligi Żużlowej były transmitowane przez ogólnopolską telewizję. To właśnie ekskluzywnie w Motowizji kibice mogli obejrzeć na żywo wszystkie ubiegłoroczne spotkania.  


Kiedy rok temu pojawił się pomysł transmisji 2. Ligi Żużlowej, Motowizja od samego początku była przekonana, że możemy dokonać czegoś przełomowego. Udowodniliśmy, że warto pokazywać 2. Ligę i zrobić coś, na co nikt wcześniej się nie zdecydował. To przełożyło się na wysokie wyniki oglądalności, sięgające 60 tysięcy. Liczymy, że w tym roku każdy fan żużla będzie wiedział, że w Motowizji znajdzie swoją ulubioną dyscyplinę i przez to jeszcze więcej osób zasiądzie z nami przed telewizorami – mówi Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji.

2. Liga Żużlowa będzie w tym roku mocno międzynarodowa. Wystartują cztery polskie drużyny – OK Bedmet Kolejarz Opole, SpecHouse PSŻ Poznań, 7R Stolaro Stal Rzeszów i Metalika Recycling Kolejarz Rawicz. Stawkę uzupełniają dwa niemieckie kluby i jeden łotewski. Wölfe Wittstock pojedzie w polskiej lidze już po raz drugi. Debiutancki sezon rozpocznie inny niemiecki klub – Trans MF Landshut Devils. Łotwę reprezentować będzie natomiast dobrze znany polskim kibicom Lokomotiv Daugavpils. 

Cieszymy się, że rywalizację tego międzynarodowego towarzystwa będzie można obejrzeć właśnie w Motowizji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ubiegłorocznej współpracy. Obecność telewizji w dobie pandemii okazała się naprawdę istotna, bo sprawiła, że kibice w całej Polsce mogli śledzić poczynania swoich drużyn. W związku z tym nie mieliśmy wątpliwości, że należy podpisać kolejną umowę z Motowizją, która sprawdziła się doskonale jako partner na trudne czasy – mówi Piotr Szymański, przewodniczący GKSŻ.

Motowizja pokaże na żywo po dwa mecze z każdej kolejki, rozgrywane w sobotę oraz w niedzielę. Pierwsza transmisja planowana jest na sobotę, 17 kwietnia, o godz. 11:45. O punkty w lidze powalczy Lokomotiv Daugavpils i Metalika Recycling Kolejarz Rawicz. W niedzielę, 18 kwietnia, również o godz. 11:45 rywalizować będzie OK Bedmet Kolejarz Opole oraz Trans MF Landshut Devils. To będą spotkania w ramach trzeciej kolejki, bowiem rozgrywki mają ruszyć dwa tygodnie później niż planowano, dlatego dwie pierwsze rundy ustalone w terminarzu odbędą się w terminach rezerwowych.

Podsumowanie całego weekendu, podobnie jak w ubiegłym roku, ukazywać się będzie we wtorki w Magazynie Żużlowym, programie przygotowywanym przez Gabriela Waliszko. Znany polski dziennikarz, od lat związany ze speedwayem, będzie w Motowizji koordynował żużlowy projekt.

W ubiegłym sezonie mieliśmy mnóstwo emocji i widowiskowej jazdy, ale też trochę zaskakujących zwrotów akcji. Teraz czas na nowe wyzwania związane z międzynarodowym środowiskiem drugoligowych rozgrywek, które będziemy podsumowywać w magazynie z odpowiednim dystansem i poczuciem humoru. Liga zapowiada się bardzo ciekawie i trudno wskazać zdecydowanego faworyta. Duże aspiracje mają Opole i Rzeszów, interesującym składem dysponują Łotysze z Daugavpils, a poważnych ambicji nie ukrywają Niemcy z Landshut dowodzeni przez doświadczonego menedżera Sławomira Kryjoma. Liga z co najmniej kilku względów będzie barwna i nieprzewidywalna. Trzymamy kciuki za efektowne widowiska – komentuje Gabriel Waliszko.

Oprócz meczów 2. Ligi Żużlowej Motowizja – poprzez współpracę produkcyjną z ekipą SABMARtv – pokaże również relacje z innych zawodów żużlowych, w tym między innymi finały Srebrnego i Brązowego Kasku, Drużynowych Mistrzostw Polski Juniorów, Młodzieżowych Mistrzostw Polski Par Klubowych oraz ćwierćfinał i półfinał Indywidualnych Mistrzostw Polski. Inwestycja w taką liczbę transmisji wiąże się z wizją Motowizji, w której od lat na pierwszym miejscu jest promocja polskiego sportu motorowego oraz młodych talentów.

– Od samego początku istnienia Motowizja jest kanałem sportowo-motoryzacyjnym, który ma misję. Dzięki bardzo ciężkiej pracy, latach budowania relacji z Polskim Związkiem Motorowym i promotorami, a przede wszystkim dzięki rzetelnemu podejściu do tematu obecnie praktycznie wszystkie motorsportowe mistrzostwa Polski mają swoje miejsce na naszej antenie. Wierzymy, że inwestując w zawody juniorów czy takie rozgrywki jak 2. Liga, pomożemy budować wielkie kariery. Kto wie, być może w tym roku w Motowizji swojego pierwszego wywiadu udzieli przyszły mistrz świata? Ostatnio kluby Ekstraligi zaczynając interesować się szkoleniem młodzieży na mini motocyklach pit bike, a Motowizja była jednym z pierwszych partnerów medialnych tej dyscypliny. Jej ciągły rozwój można obserwować od 2019 roku. Pozostaje nam jedynie trzymać kciuki, że wszystkie mecze się odbędą i czeka nas jeszcze bardziej ekscytujący sezon – dodaje Krzysztof Mikulski.