motowizja: podsumowanie tygodnia #03

motowizja: podsumowanie tygodnia #03

Zaczął się sezon na prezentacje nowych bolidów Formuły 1. W zeszłym tygodniu zobaczyliśmy rendery Haasa VF-17 oraz Williamsa FW41. W tym drugim będzie w tym roku kierował Robert Kubica jako kierowca testowy startując w trzech sesjach treningowych oraz jeździł podczas testów przedsezonowych.

 

 

W drugiej rangą serii NASCAR, Xfinity Series, doszło do historycznego finiszu. Tyler Reddick pokonał na mecie Elliotta Sadlera o 0.00004 sekundy. Jest to najmniejsza różnica między zwycięzcą a drugim kierowcą w historii krajowych serii NASCAR.

O ile w F1 uważają, że najlepszym rozwiązaniem w kwestii ochrony kierowcy jest tzw. „halo”, tak w IndyCar mają odmienne zdanie. Amerykanie są już po testach aeroscreena. Pierwsze okrążenia wykonał Scott Dixon. Obecnie zaczęły się prace nad drugą wersją tego rozwiązania. W minionym tygodniu ogłoszono, że w wyścigach aeroscreen najwcześniej powinien się pojawić w przyszłym roku.

Przypomnieć o sobie chce Faraday Future. Firma z Kalifornii miała spotkanie swoich dostawców. Ponownie FF zapewniło, że model FF 91 jest w produkcji, a także zapowiedziano nowe.

Nissan pokazał moc swoich baterii. Podczas transmisji w internecie aktorka Margot Robbie, ambasadorka Nissana, mówiła o planach marki na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Zobaczymy tam między innymi nowy bolid Formuły E, właśnie w barwach japońskiej marki, która zastąpi Renault od sezonu 2018/19. Oświetlenie oraz kamery zasilane były za pomocą baterii z Nissana Leafa.