Motowizja: podsumowanie tygodnia #10

motowizja podsumowanie tygodnia 10

Dwie wygrane w dwóch tegorocznych wyścigach Formuły 1 ma na swoim koncie Sebastian Vettel. W końcówce Niemiec musiał bronić się przed Valtterim Bottasem z Mercedesa, który jechał na nowszych oponach. Trzecie miejsce zajął jego team-mate, Lewis Hamilton. Bohaterem wyścigu był Pierre Gasly. Kierowca Scuderia Toro Rosso dojechał na czwartej pozycji. Dla dostawcy silników jego zespołu, Hondy, jest to najlepszy finisz od czasu powrotu do F1 w 2015 roku.

Sebastien Ogier z Julienem Ingrassią wygrali czwartą eliminację WRC, Rajd Korsyki. Dla załogi M-Sportu to trzeci wygrany rajd w tym sezonie. Kolejny raz problemy miał Sebastien Loeb, który po przygodach na odcinkach specjalnych został sklasyfikowany na czternastym miejscu w rajdzie. Tuż za nim znaleźli się Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur. Polska załoga zajęła piąte miejsce w klasie WRC2.

Cal Crutchlow wygrał motocyklowe GP Argentyny i został liderem klasyfikacji generalnej MotoGP. Kierowca LCR Hondy to pierwszy Brytyjczyk prowadzący w głównej serii motocyklowych mistrzostw świata od czasów Barry’ego Sheene’a. Uwagę skupił na sobie Marc Marquez. Czterokrotny mistrz świata MotoGP został w sumie trzykrotnie karany przez sędziów za incydenty w trakcie wyścigu, w tym za kolizję z Valentino Rossim.

Kiedy w zeszłym roku Porsche ogłosiło odejście z klasy LMP1 w w World Endurance Championship, to jednocześnie dostaliśmy informację, że Porsche 919 Hybrid zostanie pożegnanie w formie pokazów i prób pobijania różnych rekordów. Porsche 919Tribute zostało spostrzeżone na testach na belgijskim torze Spa. Andre Lotterer i Neel Jani zmieniali się za kierownicą tego auta, które według doniesień ma mieć około 1200 koni mechanicznych, a jednym z celów ma być uzyskanie czasu okrążenia w Spa na poziomie 1:36. Obecny rekord toru dzierży Lewis Hamilton – 1:42.553, a uzyskał go podczas zeszłorocznych kwalifikacji do wyścigu o GP Belgii Formuły 1.

DEKRA wypuściła swój coroczny raport o samochodach używanych. W tym roku w raporcie pojawił się czwarty zakres przebiegu – od 150001 km do 20000 km. Trzeci rok z rzędu w kategorii „Najlepszy we wszystkich klasach” najlepsze okazało się Audi A6 (model 2011). Samochody tej marki wygrały ogółem pięć z dziewięciu wszystkich klas.

Prawdopodobnie nie zobaczymy już silników V12 w pojazdach AMG, tak wynika ze słów szefa Mercedes-AMG, Tobiasa Moersa dla autoblog.com podczas New York Auto Show. Według Moersa, auta AMG nie potrzebują aż tak wielkich silników. Nie wykluczył on jednak, że V12 nie będzie pojawiać się w luksusowych autach Mercedesa.

Goodyear mierzy się teraz ze skandalem w USA. Według dokumentów National Highway Traffic Safety Administration, firma miała wiedzieć o problemach ze swoimi oponami przez dwadzieścia lat, które miały nie wytrzymywać wysokich temperatur. Wadliwe opony miały się przyczynić do śmierci co najmniej dziewięciu osób. Firma oddala te zarzuty.

Udostępnij!