ORLEN Team z nowym logotypem. Nawiązuje do rosnącego zaangażowania koncernu w rozwój polskiego sportu


ORLEN Team odświeża logotyp i system identyfikacji wizualnej. Dotychczasowy znak nawiązywał do motorsportowej grupy zawodników wspieranych przez koncern. Nowy logotyp odzwierciedla kompleksowe i stale rosnące zaangażowanie ORLENu w rozwój polskiego sportu.

Poprzedni znak ORLEN Teamu powstał 20 lat temu. Do tej pory pod brandem zespołu występowali przedstawiciele sportów motorowych startujący w rajdach i wyścigach samochodowych, rajdach terenowych, żużlu, wodnej Formule 1 czy akrobacjach samolotowych. Twarzami ORLEN Teamu byli na przestrzeni ostatnich lat zarówno mistrzowie na czele z Robertem Kubicą, Bartoszem Zmarzlikiem czy Kajetanem Kajetanowiczem, jak i ich młodzi następcy – Mateusz Cierniak czy Kacper Sztuka.

Od nowego roku ORLEN Team będzie marką parasolową dla wszystkich indywidualnych zawodników wspieranych przez koncern, reprezentujących też takie dyscypliny jak lekkoatletyka, zapasy czy ultramaratony.

– Sponsoring sportu jest ważnym elementem realizacji strategii ORLEN. Wspiera nasze działania marketingowe i biznes prowadzony na ponad 100 światowych rynkach. Dzięki zaangażowaniu w sponsoring w 2023 roku osiągnęliśmy rekordowe 1,9 mld zł ekwiwalentu reklamowego na krajowym rynku. Portfolio naszych projektów sportowych w ostatnich latach dynamicznie rosło, dlatego cały czas szukamy pól do optymalizacji działań marketingowych. Nowy logotyp ORLEN Team nawiązuje do kompleksowej komunikacji, nastawionej na budowę silnej, globalnie rozpoznawalnej marki ORLEN. Będzie wykorzystywany we współpracy ze wszystkimi indywidualnymi sportowcami – mówi Agata Pniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN.

Odświeżony znak pozostaje spójny ze standardem korporacyjnym koncernu. Tworzy zestawienie dwóch modułów w postaci logotypu ORLEN i Team. Drugi jest stylizowany na podpis podkreślony dynamiczną linią i nawiązuje do autografów składanych kibicom przez sportowców. To jednocześnie obietnica i gwarancja jakości marki – zarówno zawodnika, jak i koncernu.

ORLEN to dzisiaj zdecydowanie największy i najbardziej aktywny sponsor polskiego sportu. Wspiera 10 związków sportowych, kilkudziesięciu indywidualnych zawodników, ponad 70 klubów sportowych i 2 komitety – Polski Komitet Olimpijski i Polski Komitet Paralimpijski. Kompleksowość zaangażowania koncernu w ten obszar widać także na polu sportu dzieci i młodzieży. W 2023 roku programami ze wsparciem ORLEN objęto w Polsce blisko pół miliona najmłodszych.

Udostępnij!