Wielki Amerykański Wyścig, takim mianem określana jest Daytona 500. To prawdziwe święto NASCAR, które od lat przyciąga fanów tego sportu, rozpala wyobraźnie i kusi kierowców ogromnym prestiżem i nagrodą czekającą na mecie. Wyścig ten od ponad 25 lat rozpoczyna każdy sezon pucharowej serii NASCAR, tak też było i w tym roku.
Chase Elliott po raz drugi w swojej karierze i drugi raz z rzędu zwyciężył w kwalifikacjach, które w przypadku Daytony 500 odbywają się tydzień wcześniej i determinują tylko pierwszą linię startową. Pozostałe pozycje ustalane są na bazie wyników dwóch 125-milowych wyścigów kwalifikacyjnych. Elliott poprowadził kierowców do zielonej flagi i przez dłuższy czas utrzymywał się w czołówce. Pierwszy z trzech segmentów wyścigu otwierającego zmagania Monster Energy NASCAR Cup Series przebiegał pod znakiem wzajemnego sprawdzania się kierowców. Wyznaczył on jednak jasnych faworytów, wśród których znaleźli się tacy kierowcy jak Kevin Harvick, Jimmie Johnson, Brad Keselowski, Dale Earnhardt Jr., Jamie McMurray, wspomniany już Elliott, Ryan Blaney czy Kyle Busch. Ten ostatni został zwycięzcą pierwszego etapu Daytona 500.
W drugim etapie rozpoczęły się pierwsze problemy i z dalszych zmagań odpadli pierwsi kierowcy, w tym Kyle Busch i Dale Earnhardt Jr. W trakcie kolejnych okrążeń co raz bardziej rysowała się także przewaga Fordów. Wszystko to za sprawą kierowców Stewart Haas-Racing, a także Ryana Blaneya, którzy byli obecni w czołówce i wysoko ukończyli segment drugi zmagań.
Segment trzeci obfitował w dużą dawkę rywalizacji, która wielokrotnie kończyła się ogromnymi problemami na torze. Po błędach między innymi Jamiego McMurraya, Brendana Gaughana czy Jeffreya Earnhardta, na torze wydarzyły się aż cztery spore wypadki. W jednym z nich uczestniczył siedmiokrotny mistrz pucharowej serii Jimmie Johnson. Po tych zdarzeniach stawka dość mocno się skurczyła. Nowa zasada pozwalająca na naprawę samochodów tylko i wyłącznie w alei serwisowej, a także zakazująca używania nowych części – na przykład poszycia pojazdu, skutecznie zwiększyła liczbę kierowców, którzy nie ukończyli wyścigu. Jedną z tych osób była Danica Patrick, która po wypadku została zmuszona do zjazdu do garażu, co jest równoznaczne z końcem wyścigu, z powodu awarii zawieszenia. Po całej sytuacji otwarcie zastanawiała się nad sensem nowych regulacji.
Finalne okrążenia to przede wszystkim walka młodych kierowców, jak Blaney czy Elliott. Obaj znajdowali się w pierwszej piątce i wierzyli, że to właśnie ten wyścig może przynieść im pierwszy triumf w karierze. Tak się jednak nie stało, silne ataki ze strony Martina Truexa Jr i Kyle’a Larsona ostatecznie rozbiły czołową grupę i pomogły Kurtowi Buschowi w wyjściu na prowadzenie. Busch zdołał zbudować przewagę na ostatnim okrążeniu i niezagrożony minął linię mety jako zwycięzca. Jest to jego pierwsze zwycięstwo w Daytona 500. Tuż za mistrzem z 2004 roku na metę wjechał Ryan Blaney. Pierwszą piątkę uzupełnili jeszcze AJ Allmendinger, Aric Almirola i Paul Menard.
Kolejny wyścig Monster Energy NASCAR Cup Series już w niedzielę 5 marca na torze Atlanta Motor Speedway.
Transmisja wyścigu Monster Energy NASCAR Cup Series z toru Atlanta Motor Speedway w Motowizji rozpocznie się o godz.20:30.
Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje Ci pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami. Stacja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, Łukasz Siudak z najciekawszymi wydarzeniami z motosportu – w Motowizja Sport News oraz Piotr Zelt z programem Na Osi prezentującym ciężką motoryzację) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest Aleksander ‘Ostry’ Ostrowski, Akademię AJP czyli zabawa z enduro oraz Przyjazne Motocyklistom – program prowadzony przez Roberta Skawińskiego i Darka Felis-Obryckiego). Motowizja to także wielkie sportowe emocje: jedyne w polskiej telewizji transmisje z wyścigów serii Monster Energy NASCAR Cup Series, DTM, ADAC GT Masters – komentowane przez Łukasza Siudaka, Natalię Kowalską i Szymona Tworza, a także relacje z rajdów WRC, wyścigów Formuły E, Porsche Carrera Cup, Audi TT Cup.
Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Obecnie Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na platformie nc+ na pozycji 124,
w Orange TV – pozycja 128 oraz 136, w jakości HD w UPC – pozycja 516 oraz 572, w Vectra – pozycja 215,
w Multimedia Polska – kanał 127 oraz w sieci TOYA na kanale 32, w ofercie PLAY NOW a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, Emtronik, Videostar. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.