Na targach motoryzacyjnych w Genewie, ABB Formula E zaprezentowała szerszej publiczności Spark SRT_05e, nowy bolid, który w użyciu będzie od sezonu 2018-19. Dostaliśmy też jego pełną specyfikację techniczną.
Do dyspozycji kierowców będzie dostępne 250 kW (przekładające się na 335 KM) w trybie kwalifikacyjnym oraz 200 kW (270 KM) w trybie wyścigowym. W tym sezonie jest to 200 kW i 180 kW.
Minimalna waga (z kierowcą w środku) zwiększy się z 880 do 900 kg. Odpowiada za ta przede wszystkim nowa bateria, która pozwoli na przejechanie całego dystansu wyścigu. Będzie ona ważyć o 35 kg więcej, niż obecna.
Wszystko to przełoży się na wyższą prędkość maksymalną. Do tej pory było to ok. 220 km/h. Od przyszłego sezonu kierowcy Formuły E będą mogli osiągnąć nawet 280 km/h. Drobnej zmianie ma ulec także przyśpieszenie. Zamiast 3 sekund, zawodnicy będą potrzebowali 2,8 sekundy aby osiągnąć 100 km/h.
Michelin będzie kontynuował dostarczanie osiemnastocalowych opon Pilot Sport, przygotowanych do użycia zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. W sezonie 2018-19 będziemy mieli jednak nową konstrukcję, która ma być bliższa oponom drogowym.
Pierwsze testy producentów nowych konstrukcji rozpoczną się w tym miesiącu. Pierwsze użycie wyścigowe będzie miało miejsce pod koniec tego roku.
Data dodania: 6 marca, 2018