Co nas czeka w nowym sezonie Formuły E?

Co nas czeka w nowym sezonie Formuły E?

Już tylko dni dzielą nas od startu kolejnego sezonu startów Formuły E. Lucas di Grassi będzie walczył o obronę tytułu zdobytego w sezonie 2016/2017.


Na niego i pozostałych kierowców będzie czekało 14 wyścigów odbywających się w 11 miastach. Na początek czeka nas podwójna runda w Hong Kongu. Dwie takie rundy czekają nas jeszcze na koniec sezonu. Odbędą się one w Nowym Jorku i Montrealu, gdzie zakończy się rywalizacja.
Jak zawsze pojawią się także nowe lokalizacje. Formuła E po raz pierwszy zawita do Santiago de Chile, Rzymu, a także Zurychu.
Jeżeli chodzi o same wyścigi, to czeka nas jedna bardzo ważna zmiana. Teraz kierowcy będą mogli korzystać z 180 kWh, co oznacza szybsze wyścigi, ale także większe wyzwania w zarządzaniu energią. Moc kwalifikacyjna została na tym samym poziomie, co wcześniej, czyli 200 kWh.
Zmieniły się także zasady punktowania w wyścigu. Za najszybsze okrążenie nadal dostaje się jeden punkt, jednak teraz aby go zdobyć trzeba ukończyć wyścig w pierwszej dziesiątce. W poprzednich latach kierowcy, którzy uszkodzili swoje auto w pierwszej połowie wyścigu zjeżdżali do alei, przesiadali się do drugiego, który miał ustawienia kwalifikacyjne i wykręcali najszybsze okrążenie. W ten sposób rozstrzygnął się tytuł mistrzowski w sezonie 2015/2016.
W Hong Kongu zobaczymy pięciu debiutantów. Są nimi Neel Jani, Andre Lotterer, Luca Filippi, Kamui Kobayashi i Edoardo Mortara. W trakcie sezonu debiut zaliczy także Tom Blomqvist. Ich sylwetki przybliżymy później.
Nelson Piquet Jr, mistrz serii z sezonu 2014/15, postanowił opuścić NIO Formula E Team i udał się do Panasonic Jaguar Racing. Alex Lynn, który zadebiutował w FE w Nowym Jorku w minionym sezonie, dostał awans z kierowcy testowego na kierowcę podstawowego w DS Virgin Racing.
Od tego sezonu swój w pełni fabryczny zespół ma Audi. Niemiecka marka była do tej pory sponsorem zespołu ABT Schaeffler, jednak obecny pakiet napędowy jest ich konstrukcji. Swoje zaangażowanie wzmocniło też BMW, które w pełni wejdzie do Formuły E od sezonu 2018/19, jednak już teraz odgrywa ważną rolę w MS&AD Andretti. Rok po BMW swój zespół fabryczny będzie miał Mercedes, którego jeden z najbardziej znanych teamów, HWA, wszedł w partnerstwo z ekipą Venturi.
Motowizja jest jedynym kanałem w Polsce, który zajmuje się Formułą E w Polsce od samego startu. W tym sezonie ponownie na antenie będzie można znaleźć godzinne podsumowania wyścigów oraz magazyn „Kierowcy Przyszłości” zajmujący się serią oraz samochodami elektrycznymi.
Formuła E, Runda 1, Hong Kong E-Prix (podsumowanie) – poniedziałek, 04.12.2017 r., godz. 22:40
Formuła E, Runda 2, Hong Kong E-Prix (podsumowanie) – poniedziałek, 11.12.2017 r., godz. 22:40