Motowizja: podsumowanie tygodnia #17

Motowizja: podsumowanie tygodnia #17

Will Power zwyciężył w sto drugiej edycji Indianapolis 500. Mistrz IndyCar z sezonu 2014 wygrał amerykański klasyk po raz pierwszy w karierze. W poprzednich dziesięciu startach jego najlepszym rezultatem było drugie miejsce w 2015 roku. Power to pierwszy Australijczyk, który wygrał ten wyścig, a także pierwszy kierowca w historii, który w jednym roku wygrał zarówno Indianapolis 500, jak i IndyCar Grand Prix rozgrywanego na drogowej pętli Indianapolis Motor Speedway.

Kibice z Antypodów mieli podwójne powody do radości. W Grand Prix Monako Formuły 1 zwycięstwo odniósł Daniel Ricciardo. Kierowca Red Bull Racing musiał zmagać się w drugiej połowie wyścigu z brakiem mocy, jednak natura ulicznego toru w Monte Carlo pozwoliła mu utrzymać za sobą Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.

Swoją trzecią wygraną w World Rallycross osiągnął Johan Kristoffersson. Kierowca Volkswagena wygrał brytyjską rundę mistrzostw świata, która po raz pierwszy rozgrywana była na torze Silverstone. Pierwsze podium w sezonie zaliczył Andreas Bakkerud z Audi, a na trzecim miejscu stanął Sebastien Loeb z Peugeota.

Według amerykańskiego portalu „Car And Driver”, Dodge planuje przywrócić Vipera. Legendarny model został wycofany z produkcji rok temu, jednakże projekt nowego Vipera mamy móc zobaczyć już w przyszłym roku na tragach samochodowych w Detroit. Wtedy minie 30 lat od premiery pierwszego konceptu Dodge’a Vipera.

„New York Times”, powołując się na swoje źródła, donosi, że Apple podpisało umowę z Volkswagenem na produkcję autonomicznych elektrycznych busów dla swoich pracowników. Mają one bazować na modelu T6. Apple ma odpowiadać za wnętrze, a także komputery pokładowe oraz baterię. Firma znana przede wszystkim z produkcji telefonów miała też negocjować produkcję autonomicznych aut z Mercedesem i BMW, jednak negocjacje miały upaść na skutek wymagań Apple.

Toyota Prius zdecydowanie nie jest najpopularniejszym samochodem świata. Są jednak osoby, które chcą nadać temu autu lepszy wizerunek. W Japonii mocno zmodyfikowany Prius ściga się w klasie GT300 (i to z sukcesami) w Super GT, a w USA postanowiono zamontować turbodoładowany silnik V8 o mocy 800 koni pochodzący z Dodge’a Challengera Hellcata.