Motowizja: podsumowanie tygodnia #06

Motowizja: podsumowanie tygodnia #06

Sebastien Loeb może zaliczyć swój rajdowy powrót do częściowo udanych. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata wystartował w Rajdzie Meksyku. Po drugim dniu Loeb był liderem, jednak na pierwszym odcinku specjalnym w niedzielę przebił on oponę i stracił sporo czasu. Ostatecznie Francuz ukończył na rywalizację na piątym miejscu, a rajd wygrał Sebastien Ogier.

Niedziela ogólnie była dobrym dniem dla Sebastienów. W pierwszym wyścigu sezonu IndyCar zwycięstwo odniósł Sebastien Bourdais. Wygraną zapewniła mu kolizja jadących przed nim Alexandra Rossiego oraz Roberta Wickensa na dwa okrążenia przed końcem.

Rozpoczęły się targi samochodowe w Genewie i nie mogło się obyć bez premier samochodów wyścigowych. Nowy bolid Formuły E, o którym informowaliśmy na naszym fanpage’u, nie jest tam jedynym elektrycznym samochodem wyścigowym. Nowa marka Seata, CUPRA, zaprezentowała elektryczny model Leona w specyfikacji eTCR. Będzie to kategoria wyścigowa wywodząca się z TCR i ma mieć swoje pierwsze wyścigi w 2019 roku. W tym roku zobaczymy jedynie przejazdy pokazowe podczas wybranych rund WTCR, których podsumowania będzie można zobaczyć na antenie Motowizji.

Na auto wyścigowe liczono ze strony McLarena i Toyoty, jednak obie marki zaprezentowały samochody przeznaczone do rekreacyjnej jazdy po torach wyścigowych całego świata. McLaren pokazał Sennę GTR – usportowioną wersję swojego nowego supersamochodu. Według zapewnień, ma być to najszybszy McLaren, który nie jest jednocześnie autem z Formuły 1.
Toyota zaprezentowała natomiast koncept Supry nowej generacji w wyścigowej specyfikacji. Samochód był projektowany w zgodzie z regulaminem technicznym klasy GTE, więc teoretycznie Toyota mogłaby z nim wystartować w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu w Le Mans, jednak na razie to nie nastąpi i zobaczymy tam jedynie pojazdy LMP1 japońskiej firmy.

Audi kontynuuje prace nad „e-benzyną”. Po tym, jak w 2013 roku marka z Ingolstadt zaczęła produkować e-gaz, Audi postanowiło pójść za ciosem i pracować nad innymi e-paliwami. Wraz z partnerami, Audi wyprodukowało już 60 litrów e-benzyny, która wkrótce zacznie proces testów w próbnych silnikach. Kolejnym celem dla Audi jest pilotażowa rafineria e-diesla.