Memoriał otworzy sezon Motul HRSMP

Memoriał otworzy sezon Motul HRSMP

Już w najbliższy weekend (7–8 kwietnia), w Wieliczce rozpocznie się drugi sezon MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na starcie pierwszej rundy cyklu – Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza – zgromadzą się pasjonaci i entuzjaści pięknych i fascynujących samochodów rajdowych sprzed lat. Na liście zgłoszeń znajdziemy legendarne rajdówki takie, jak chociażby Audi Quattro, Porsche 911, Ford Sierra Cosworth czy Lancia Fulvia Coupe.

Cykl MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (HRSMP) z roku na rok przybiera na sile i staje się coraz bardziej popularny. Jeszcze w 2016 roku, rozgrywany był jako Puchar Polski, a i tak przyciągał na wielu zawodników, którzy woleli, by ich rajdówki z historią rywalizowały ze sobą, a nie stały pod pokrowcami. Sezon 2017 był milowym krokiem wśród zmagań aut historycznych na krajowych odcinkach specjalnych. Decyzją Polskiego Związku Motorowego uzyskały one rangę mistrzostw Polski, będącą efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników.

W tym roku, cykl Motul HRSMP po raz kolejny podnosi poprzeczkę – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. To oznacza, że w sezonie 2018 stawka Motul HRSMP będzie się mierzyć z jeszcze trudniejszymi wyzwaniami.

Drugi sezon MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski rozpocznie się w Wieliczce podczas 2. Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Impreza, początkowo rozgrywana tylko na jednej, krótkiej miejskiej próbie w centrum Wieliczki, znacząco się rozrosła się i obecnie liczy aż dziewięć odcinków specjalnych. Na liście zgłoszeń widnieją 32 załogi, a osiem z nich pokona trasę Memoriału bez pomiaru czasu. Wśród zgłoszonych są m.in. urzędujący mistrz HRSMP Robert Luty z pilotem Marcinem Celińskim (Subaru Legacy), Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński (Porsche 911 RS), Krzysztof Głowala z Mateuszem Głowalą (Mazda 323 GTX), Michał Pryczek i Jacek Pryczek (Subaru Impreza 555), Grzegorz Olchawski i Małgorzata Kosińska (Audi Quattro), Marek Suder i Jakub Matyjewicz (Ford Sierra Cosworth), czy Andrzej Wodziński z Markiem Kaczmarkiem (Lancia Fulvia Coupe).

Rajd rozpocznie się w sobotę 7 kwietnia o 12:19 od liczącej 7,31km próby „Brzegi”, która będzie powtarzana dwukrotnie – o 13:43 oraz 15:07. Ściganie na miejskim oesie w centrum Wieliczki zacznie się o godzinie 19:35, a powtórzona zostanie niespełna 1,5 godziny później. Niedzielna rywalizacja to dwie dwukrotnie powtarzane próby sportowe. Rajd zakończy ceremonia rozdania nagród w Solnym Mieście w Wieliczce o 15:45.

Mirosław Miernik, koordynator Motul HRSMP: – Sezon historycznych rajdów zapowiada się imponująco i będzie pełen ostrej, lecz przyjacielskiej rywalizacji sportowej z której Motul HRSMP słyną. Panują u nas przyjacielskie relacje między zawodnikami, które pozwalają na zaciętą i nieustępliwą walkę o każdy ułamek sekundy na próbach sportowych, lecz poza nimi – już na dojazdówkach i w parku serwisowym – na pełną wzajemną pomoc i współpracę. Pomoc rywalowi traktowana jest w Motul HRSMP nie tylko jako sportowy obowiązek, ale wręcz jako wielki honor. W ten sposób demonstrujemy swoją postawę, co nie ukrywam budzi szacunek zarówno u zawodników, ich ekip jak i naszych wiernych kibiców. Mamy wspaniałe samochody, ale rajdy to przede wszystkim ludzie. To właśnie oni i panująca między nimi atmosfera powoduje, że Motul HRSMP cieszy się tak dużą popularnością. Zapraszamy wszystkich serdecznie na inaugurację sezonu rajdowego w Polsce do Wieliczki na 2. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.

W sezonie 2018 sponsorem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski jest firma MOTUL. Partnerami medialnymi cyklu są telewizja Motowizja, portale Autoklub.pl i Rajdy24.pl oraz KronikaRajdów.pl, a także magazyny Classicauto i Rally and Race.