Billy Monger zaliczył swój wyścigowy powrót. Osiemnastoletni kierowca niecały rok temu stracił obie nogi w wypadku podczas wyścigu Brytyjskiej Formuły 4. W miniony weekend Brytyjczyk wystartował w pierwszej rundzie Brytyjskiej Formuły 3 na torze Oulton Park. W pierwszym wyścigu zajął trzecie miejsce, a w dwóch kolejnych dziewiąte i ósme. Drugi wyścig weekendu wygrał Manuel Maldonado, kuzyn byłego kierowcy Formuły 1 Pastora Maldonado.
Oficjalne dzień testowy mają za sobą kierowcy WTCR. Na Circuit de Barcelona-Catalunya zgromadziła się cała stawka World Touring Car Cup. Podczas przedsezonowego “media day” najlepsze czasy w obu sesjach wykręcali kierowcy Campos Racing – rano Pepe Oriola, a po południu John Filippi.
Swoje testy mieli także producenci z Formuły E. Na hiszpańskim torze Monteblanco pojawili się wszyscy dostawcy pakietów napędowych obecni od przyszłego sezonu, z wyjątkiem BMW i NIO. Testy miały na celu zapoznanie się z nowymi bolidami i ich sprawdzenie.
BBC News odkryło drugie “cmentarzysko” Volkswagenów w Stanach Zjednoczonych. Po “Dieselgate” niemiecka marka wykupiła od swoich klientów ponad 300 tysięcy wadliwych aut i trzyma je na kalifornijskiej pustyni, a także na byłym stadionie futbolu amerykańskiego.
Pochodząca z Filipin firma Banatti zaprezentowała swój najnowszy prototyp motocykla wykonanego z bambusa. Banatti Green Falcon jest prawie w całości wykonany z tego materiału i ma ważyć (łącznie z silnikiem elektrycznym) dużo mniej niż tradycyjne motocykle. Do produkcji ma wejść za 2-3 lata – tyle czasu potrzeba na to, aby urósł bambus.
Oczywiście nie mogło zabraknąć żartów prima aprilisowych. Z tych najciekawszych warto wspomnieć o Audi, które zapowiedziało, że aby poprawić możliwości parkowania swoich aut, wprowadzi system zmniejszający swoje modele, o Porsche, które zapowiedziało produkcję elektrycznego traktora, a także o McLarenie, który nawiązał do opowieści o ich słynnej precyzji i wypuścił filmik pokazujący, że nie jest to mit.