Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów – relacja


X Ogólnopolskie Sympozjum Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów za nam! W tym roku spotkanie na w Instytucie Pojazdów na wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej poświęcone było nowoczesnym technologiom w rekonstrukcji pojazdów zabytkowych.

To doskonała okazja do zdobycia kolejnej porcji wiedzy w tematyce, która przecież kilka lat temu pochłonęła mnie bez reszty. I nie zawiodłem się! Polski konstruktor i wynalazca Zbysław Szwaj opowiedział o losach nieistniejącej już firmy Leopard Automobile. Jeden z najbardziej znanych legendarnych konstruktorów pojazdów dumnie ale z nutą nostalgii opowiadał o swoim dziecku- jednym z najlepszych roadsterów świata. Ponadto od Pana Zbysława można było się dowiedzieć co stało się z jego pierwszym samochodem Jaguarem SS100, którego swoją drogą rekonstruował przez 6 lat.

Podczas sympozjum wysłuchaliśmy również prelekcji autorstwa Maksymiliana Sokoła- Potockiego o niezwykle ciekawej historii losów Cadillaca Fleetwooda, którym jeździł Marszałek Józef Piłsudski. Odbudowany egzemplarz samochodu Marszałka można było też oglądać na parkingu wydziału SiMR PW.

Od Mirosława Zientarzewskiego z Muzeum Wojska Polskiego można było się dowiedzieć o bolączkach z jakimi boryka się polskie muzealnictwo wojskowe w kwestii restaurowania eksponatów muzealnych i nie tylko. Dla odmiany Dorota Wielogórska z firmy SMARTTECH3D przedstawiła zalety procesu skanowania 3D w rekonstrukcji pojazdów zabytkowych na przykładzie tankietki TKS ze zbiorów Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej.

Jakby tego było mało, od Olgierda Jakubowskiego z Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zabytków można było się dowiedzieć o rodzajach przestępczości przeciw zabytkom techniki.

Ponadto wziąłem udział w podstawowym kursie cynowania karoserii! Fachowej wiedzy nigdy za wiele! Do zobaczenia, do usłyszenia na antenie Motowizji!

Udostępnij!