Genewa 2016: Alfa Romeo Giulia


Od 15 kwietnia 2016 będzie można składać zamówienia na nową Giulię.

Zwiedzający Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie mieli możliwość podziwiać egzemplarze nowego modelu w trzech dostępnych poziomach wyposażenia (Giulia, Giulia Super i Giulia Quadrifoglio) z dostępnymi nowymi jednostkami silnikowymi: 2.2 JTDM 150 KM i 180 KM z manualną 6 biegową lub automatyczną 8stopniową skrzynią biegów, oraz 2.9 V6 Bi Turbo benzyna o mocy aż 510 KM z manualną 6-biegową skrzynią biegów.

Nową Giulię wyróżnia wyraźnie włoski styl, nienaganne proporcje, prostota oraz dbałość o wykończenie każdego szczegółu, dzięki czemu kierowca czuje się jak aktor grający główną rolę. Wybór napędu na tylną oś jest nie tylko hołdem złożonym autentycznym korzeniom legendarnej Alfy Romeo; jest rozwiązaniem technicznym, które zapewnia wysokie osiągi oraz dobrą zabawę i emocjonującą jazdę. Kolejną cechą wyróżniającą nowy model Giulia jest optymalny rozkład mas na obie osie i wyrafinowany układ zawieszenia (patent Alfa Romeo) oraz najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie na rynku. Ponadto, Alfa Romeo Giulia łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium, kompozyt oraz tworzywo sztuczne, w celu uzyskania najlepszej relacji masy do mocy (w wersji Quadrifoglio wynosi on mniej niż 3 KM/kg).
Zgodnie z tradycją Alfa Romeo, nowa Giulia oferuje unikalne rozwiązania techniczne, które czynią z niej wzorzec odniesienia w segmencie, do którego należy. Do bardziej wyrafinowanych rozwiązań należy zintegrowany system hamulcowy (Integrated Braking System IBS) znacznie redukujący drogę hamowania oraz aktywne zawieszenie, zapewniające wyjątkowy komfort.

Wyłącznie w wersji Quadrifoglio, zastosowano technologię Torque Vectoring, gdzie występuje rozdzielenie momentu na dwa koła osi tylne oraz system Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy dużych prędkościach.

W Genewie wystawiono różne konfiguracje modelu. Poziom wyposażenia Giulia Super zaprezentowano z silnikiem wysokoprężnym 2.2 JTDM o mocy 180 KM i silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 200 KM natomiast wersję Quadrifoglio z najmocniejszą jednostką silnikową 2.9 V6 Bi Turbo o mocy aż 510 KM.
Wersja Giulia Super wyróżnia się wysoką jakością wnętrza: siedzenia foteli oraz deskę rozdzielczą pokryto luksusową skórą połączoną z dodatkami w naturalnym drewnie. Auto posiada felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 18” oraz takie rozwiązania techniczne, jak nowy system infotainment Connect 3D Nav 8.8” oraz sportową kierownicę z przyciskami sterowania.

Giulia Quadrifoglio, w kolorze czerwonym Rosso Competizione, jest zaprezentowana w bardziej sportowej konfiguracji, którą podkreślają superlekkie felgi ze stopów lekkich o wymiarze 19” z zaciskami hamulców i poszerzonymi ceramiczno-węglowymi tarczami hamulcowymi. We wnętrzu: sportowe, kubełkowe fotele Sparco z obudową z włókien węglowych.

Udostępnij!